tisdag 6 januari 2009

Julgodis och Halsduk med knoddar

Lite bilder på julklappar jag gjorde har jag kvar att visa:

Först en massa julgodis:
Trillingnöt, schackrutor, ekollon, mandelflarn, och vit choklad med ananas. Mycket jobb var det, men gott blev det också!

Här har vi även en bild på halsduken som min mamma fick i julklapp. Jag antar att det är helt säkert att lägga upp den nu, eftersom hon har använt den i en och en halv vecka :).Jag gillar att det ser så bra ut utan att man egentligen behöver göra något avancerat med det. Den här halsduken är bara stickad i räta maskor. Däremot var garnet, som för övrigt heter Chilli, rätt så trixigt att hålla reda på. Alla knoddarna kommer i vägen och man måste hålla ögonen på vad man gör hela tiden för att inte tappa maskor. En lite halvbra bild på hur halsduken ser ut på nära håll:

En massa trådar och knoddar överallt. Men det gör att det blir väldigt gosigt när man stickat något i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar