måndag 19 januari 2009

Monkeysocks och muddar

Sista dagen i frihet... I morgon är det dags för skola igen. Suck. Det kommer bli mycket mindre tid för stickning och pärlning på ett tag. Men jag hoppas att vi kommer ha mer kroki i skolan nu till våren, det väger upp en del :).

Mina monkeysocks är klara! Det syns tyvärr inte så bra på bilden, men garnet är mörkt lila i grunden, och skiftar svagt i cerise, orange och ljuslila. Jättefint garn, men man måste vara ganska nära för att se det. Så det kanske var lite dumt att jag använde det till sockar... Men nu är de klara i alla fall, och mäkta stolt är jag!


...Och så fort jag var klar med monkeysocksen så började jag såklart på ett annat stickprojekt: Muddar i egenfärgat konfettigarn (av alla de färger som blev över när jag och Ulrika färgade sist). Har tänkt att det ska bli en present till en kompis som alltid fryser om händerna. Muddarna är hål-för-tummen-varianten, och i resårstickning hela vägen. Är inte så förtjust i att sticka resår egentligen, jag håller aviga mycket lösare än räta så det blir inte alltid så snyggt. Det här är tredje försöket med andra stickor och maskantal. Men nu så ser det rätt bra ut tycker jag. Hoppas min kompis inte tycker att de är för färgglada bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar