torsdag 22 januari 2009

Nytt garn till tröja

Igår var jag på Deisy design på Avenyn i Göteborg och köpte garn till min tröja. Jag färgade ju garn själv, men så blev jag så förtjust i ett mönster på en lång och tjock tröja, så då räckte inte det jag hade. Så nu så är det tänkt att jag ska blanda med gråblått Alpacka-garn som jag köpte igår. Vi får se hur det blir. Jag är lite orolig, för det garn jag färgade själv är blått, blågrönt, grönt och vitt. Men jag hoppas det blir bra. Bilder på hur det blir kommer när jag har stickat provlappen :).

Hittade förresten ett jättefint turkost alpacka-garn, så nu är jag väldigt sugen på att göra något i det. Jag älskar turkost! Funderar på om man kan göra en tröja i det också, eller om det kanske blir för mycket färg... Men hur som helst, det blir ett senare projekt, den här tröjan som jag redan har garn till kommer att ta ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar