onsdag 7 januari 2009

Pyssel under julen

Jag har inte gjort så hemskt mycket pysslande i mellandagarna och efter nyår, mycket pga en massa fester så klart, men också av en massa tv-spel jag fick i julklapp :). Böcker tar också upp en massa tid just nu, har en hel del att ta igen innan skolan börjar igen. Då blir det tyvärr mest fackböcker...
Men en del saker har jag gjort ändå. T.ex. har jag gjort klart min ena Monkey-sock! Är jättenöjd med den, mönstret är så himla fint. Bilder kommer när jag har gjort klart den andra sockan (började på mudden igår). Stickar förresten med mina nya knit-picks (lyxstickor!) jag fick i julklapp. Fungerar görbra! Maskorna glider inte eller någonting, och vassa är de också.
Lite smycken har jag gjort i mellandagarna också. Praktiskt att ha pärlor till hands och vara flink i fingrarna när man tycker att man inte har smycken som passar till de nya finkläderna. Har en pärlsats till ett halsband jag fick i julklapp av min kusin som hon köpt i USA som jag tänkte sätta ihop till min födelsedag snart. Har en del idéer på att göra matchande armband till det också. Bilder kommer så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar