torsdag 15 januari 2009

Ett klädesplagg blev resultatet

Nu har jag varit hos min kompis C och sytt kläder och pratat, pratat och pratat :). På två kvällar blev resultatet bara en kjol, men en massa trevliga samtal också. Jag glömde tyvärr kameran båda gångerna, så tyvärr har jag inget fotobevis på min taffliga syförmåga. Ni får helt enkelt ta mig på mitt ord för det :). Även om jag fick fråga C om hjälp hela tiden, så var det så roligt så jag nu går och funderar på om jag inte ska ta och köpa mig en egen symaskin. Både mammas och svärmors är antingen helt kaputt eller har små konstiga hyss för sig, som att hosta till och plötsligt dö... Är det någon som har något tips på en bra (och billig!) symaskin?

För övrigt har jag åkt på en förkylning med hosta och allt igen. Så det blir till att ta det lugnt idag. Tv-spel eller att sitta och sticka på mina Monkey-socks som nästan är klara låter bra :).

2 kommentarer:

  1. Du har änna fått in en hel del med va du sysslar med =) Fick du löst det med kjolen och den mystiska delen föresten? Kram C !!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har änna legat i :)

    Nej, jag lyckades inte lösa det... och när jag kom hem så kom jag på en massa andra saker med kjolen som jag inte riktigt hade koll på. Men det ska nog ordna sig till slut :). Bara jag köper en symaskin också :P

    SvaraRadera