onsdag 6 maj 2009

Ooh, lite bilder äntligen!

Jag har varit lite lat med att ladda in bilder från min kamera på ett tag nu, så därför har det bara blivit lite sporadiskt bloggande. Det blir ju lite tråkigt med bara text hela tiden och inga bilder nämligen. Men nu har jag fått lägga in bilder från ett skolarbete, så då kan jag ju passa på att visa upp vad jag har pysslat med på sistonde:

Min tröja är nästan klar! Det är bara kragen kvar att sticka. Jag är så stolt...! Den passar hyggligt bra, raglanen blev lite kort på längden så den är lite tajt, men det funkar. Resten av tröjan är också väldigt tajt, skulle kanske egentligen haft en storlek större, men på det sättet så funkar det nog med att ärmarna inte är lika plufsiga som på bilden i mönstret.


Jag var på Knapp-Carlssons igår också och köpte knappar. Jag älskar verkligen den butiken, allt ser fortfarande ut som på 50-talet.


Så har det blivit dags att greja i trädgården igen. Jag har redan börjat att röja och plantera en del de senaste veckorna, men några plantor är fortfarande kvar inne: chilli och melon.


Jag försökte driva upp Praktstenört också, men de växte så det knakade och blev sedan väldigt spinkiga och dog. Vet inte riktigt vad som hände med dem. Några stycken är fortfarande kvar, men jag vet inte om de klarar att planteras ut. Jag tror jag kommer strössla ut lite frön på plats och se om det fungerar bättre, eller om man kanske har tur nog att hitta dem förodlade i butik. Vi har nämligen ett stenparti där inte mycket klarar av att växa: där är torrt, varmt, och grunt med jord. Praktstenört hade varit perfekt. Men, vi får se. Det ordnar sig säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar