torsdag 21 maj 2009

Nämen... är det en färdig tröja?



Ja, nu är den alltså klar! Satt ett par timmar igår och fäste trådar, knappar och sydde igen ärmhål. Jag är rätt nöjd med resultatet, möjligtvis skulle den varit en storlek större, för passformen är lite tajt... Men den är fin ändå! Och jättevarm. Alpackan gör sitt kan man ju säga... Denna tröjan får nog vila över sommaren, för den passar verkligen bättre när det är 10 minus ute.

Men visst är den fin?! Måste få säge det några gånger till, jag är så stolt över att jag över huvud taget lyckades göra klart den. Dessutom med relativt få misstag och stickfasthet som faktiskt hållt sig ganska bra. Jo just det, garnet: Stickad i två trådar, en Drops Alpacka och en tråd egenfärgat sockgarn (har för mig att det var Trekking).

Har faktiskt fått klar en sak till (eller egentligen två...), men det är en hemlis tills vidare. Bilder kommer efter Mors dag :). I går kväll la jag upp en till hemlis, en present till en tjej som fyller år i sommar. Men garnet är grått och det är snart sommarlov, så jag tror jag ska börja på något mer färgglatt också. Har köpt mossgrönt Muskat till en sommarkofta, och så har svärmor gett mig tillåtelse att botanisera i hennes garngömma. Där hittade jag ett pangcerist mohairgarn, det är jättesnyggt! Har ett mönster på en spetstickad halsduk i Kid-silk som jag tror skulle funka. Dessutom har jag en del saker jag ska göra i pärlor, så jag har nog inga problem med att hålla mig sysselsatt i sommar :).

Ha det bra allihopa!

1 kommentar: