söndag 22 mars 2009

Shoppingrunda till Tygriket

Igår var jag och min kompis C på shoppingrunda i Tygriket. Vi var på Skroten och Kinnagarn, mer hann vi inte med, men jag är då inte besviken på vad jag hittade:


En massa fina tyger och billiga garner! Kinnagarn hade utförsäljning så det rosa garnet t.ex, fick jag 10 nystan för 90 kr. Tyvärr var det lite utplockat i färgerna, annars hade det nog blivit att jag köpte mer garner som jag egentligen inte har plats för...
Vissa av tygerna är tänkta som foder i stickade väskor, andra till sommarkläder. Jag är inte så jättehändig på att sy, så jag får prova mig fram med lite lättare saker. Hittade en hel hög av min mammas gamla klädmönster när jag städade ur tyg-garderoben (så att jag fick plats med mina nya grejer), så någonting ska jag väl kunna knåpa ihop snart i alla fall. Det mesta av påsklovet är redan dedikerat till sytid :).

Det mest udda som hände igår:
Jag håller mig slaviskt under/precis på hastighetsbegränsningen, detta för att jag inte gärna vill bli av med mitt nyvunna körkort. Körningen igår var inget undantag, på vägen från Kinna ut på 156:an höll jag hastigheten precis, med en röd liten bil bakom mig. I denna röda bil satt en gammal man, ca 70 år, stort vitt skägg. Så fort han kan när vi kommer ut på 90-vägen gasar han på och kör om, fort som attan. Så när han kommit förbi hötter han med näven och stäcker ut det fula f-fingret! C:s kommentar till detta blir: "Ankan, du blev omkörd av en gubbe!"


Idag var vi hemma hos Ulrika, sa en massa grattis, åt kex-chokladtårta, och så tittade jag i hennes stooora samling på stickmönster. Så nu är här hemlånat pulsvärmarmönster till C (och mig, jag hittade så många fina) och mönstret till en urgullig kofta med hjärtan på. Få se när jag har pengar/tid till att göra en sådan, men det hade varit trevligt att ha en sån att svassa runt med i sommar...

1 kommentar:

  1. Haha!! Jag kan inte tro att ja missa de, men du blev iaf omkörd av en gubbe och det har aldrig ja blivit... illa illa...

    SvaraRadera