torsdag 19 mars 2009

Busskort är ju bra att ha...

Idag gjorde jag en riktig tabbe. Jag gick upp extra tidigt för att få skjuts ner till pendeln (bussarna går inte så ofta här) och var därför supertrött. Väl på stationen upptäcker jag att ha på sig kjol idag var helt fel val. Det blåser och är kallt, så jag står där och huttrar när först det ena tåget är inställt, och sedan det andra försenat... Och så helt plötsligt när jag står där och tänker att kan inte det där dumma tåget komma nån gång då, så upptäcker jag att jag inte har mitt busskort med mig. Och inte plånbok heller. De ligger kvar hemma. Inte ens mobilen fick jag med mig, så det är bara att gå hela fem kilometer hem igen. Kallt som attan i början, men jag vaknade bra av att gå mig varm :). Dessutom fick jag se soluppgången och höra fåglarna kvittra. Så det blev en väldigt bra start på dagen i alla fall, jag har gått varit på bra humör hela dagen, kanske inte minst för att jag "slapp" skolan. Hade bara en tvåtimmars föreläsning idag ändå, så det var ingen idé att åka tillbaka...

Jag har försökt ta tag lite i mina pärlbeställningar igen, blev just färdig med ett till lila hjärthalsband. Mottagaren av det förra halsbandet blev visst så förtjust att hon beställde ett till att ge bort i present :).
Få se när jag orkar/har lust med att göra de andra beställningarna... Blir så omotiverad att göra något annat än läsa eller hjärndött se på tv när det är stressigt i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar