fredag 27 mars 2009

En huvudlös varelse och två nya fingrar

Igår träffades jag och C (som nu har en egen blogg!) på Cafe Husaren i Haga. Där satt vi i tre timmar, och tanken var att vi skulle träffas och prata men även sticka en del. Men Charlotte hade även glömt sin läxa till hårstylistkursen hon går, så hon fick sitta i en timme och greja med håret till ett dockhuvud. Det höll på att skrämma slag på en kille ~16 år när han kom in och fick se ett huvud på bordet! Vi kände oss allt lite lagom nördiga och uttittade där vi satt med hårsaker och stickningar. Men trevligt var det :).

Så jag gjorde alltså ett par fingrar till mina nya vantar igår. Tyvärr glömde jag kameran, så ni får tro på mitt ord tills vidare. I helgen hade jag tänkt att sy en del, men det vete sjutton om jag kommer att hinna. Ikväll ska jag träffa en del kompisar, vi ska sitta och mysa och se på film. Det brukar bli sent sånt där, så det blir nog inte mycket "nyttigt" gjort i morgon heller (fast det är såå skönt att slippa tänka på skolan ibland). På söndag har jag alltså en del att ta igen med skolarbete. Jag borde nämligen börja öva på axeldimensionering och sparka igång ett projekt väldigt snart :P.

1 kommentar:

  1. Så sött du skriver! De var ju inte nådigt pinsamt på de cafet... Han hoppade ju till! Det måste vi göra om ;)
    Såg att du skrivit hos mig med, så tänkte titta in å kolla va du har för dig så sent på natten =) Kram!

    SvaraRadera