onsdag 17 december 2008

Tomtebrosch

Idag har jag gjort en till tomtebrosch i pärlor. Min pojkväns mamma ska ha den och ge bort i julklapp. Här har vi en bild på den:
Ungefär lika stor som en tändsticksask är den, och tog mig runt en timme att göra. Mönstret kommer från Elises pärlateljé, fast jag har ändrat lite i det för att passa min lite större typ av pärlor bättre...

För övrigt så fick jag ett ryck i går och gjorde en massa handgjorda julklappsetiketter för de klappar som är kvar att slå in, eftersom köpe-varianten tagit slut. Gjorde dem i gammaldags stil, med grovt papper som egentligen är till kolskisser, skrivstil och jutesnöre. Vissa i min släkt gillar inte den stilen (kunde du inte ha använt riktigt julklappspapper har man fått höra ibland :P), men strunt samma, jag tycker att det blir snyggt i alla fall :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar