lördag 13 december 2008

Dags för lite foton

En blogg är rätt tråkig utan en del foton då och då, så jag ska försöka dela med mig av en del nu den närmaste tiden.

Vi börjar med den här, från när jag och min mamma var och färgade garn hos Ulrika:

Det var första gången jag färgade garn, men jag kommer helt klart att göra det igen. Det var hemskt sköj! Pojkvännen klagade på ättiksdoften dock, så jag får väl försöka att göra det när han inte är hemma.
De blågröna härvorna till höger i bilden är tänkta att bli en tröja så småningom. Har sett ut en från Drops-katalogerna, en lång variant med hög krage. Ska ge mig på att blanda med Alpackagarn också, så den blir extra gosig.
Den turkosa är tänkt att bli en sjal. De andra härvorna vet jag inte riktigt vad det ska bli av än. De blev en del med udda färger. I got a bit carried away... Ändå så frågade jag mig efteråt varför jag inte köpte fler härvor att färga :). Men nu har jag väl garn så det räcker för ett helt år framöver...

Fler bilder kommer senare i veckan. Tänkte visa upp en del stickade julklappar jag har gjort. So long tills dess!

1 kommentar:

  1. Tjusigt :) Jag hoppas att vi kommer att få se en bild på tröjan och sjalen sedan också.

    SvaraRadera