fredag 12 december 2008

Mina pågående projekt

Jag tänkte berätta lite om vad jag håller på med för projekt just nu, och vad jag har planerat framöver.

På stickningsidan håller jag just nu på med ett par sockor med lövmönster, kallade Monkey socks. Det är kul att sticka mönster tycker jag, nackdelen är bara att man inte kan se på TV samtidigt... Jag är inte så bra att jag kan sticka något annat än räta utan att titta, nämligen. Men att sitta framför datorn och lyssna på Coldplays senaste skiva när man stickar är inte så dumt heller...
Sen så håller jag även på med en julklapp till mamma, men den vet jag inte om jag vågar skriva om här än. För stor risk för avslöjning :).

På pärlfronten är det tomtar som gäller. Har fått många beställningar på tomtebroscher i år, den blev populärare än vad jag trodde från början. (Jag brukar testa nya saker på släkten, sedan om de tycker om dem och använder dem så sprider det sig till deras bekanskapskrets, och till deras, osv osv. Vissa perioder är det många beställningar). En bild på tomtebroschen kommer senare, jag ska göra en till den här veckan. Sen så har det varit många som ville ha tomteörhängen igen, men de hade jag en del hemma, så där var det ingen panik med att pussla ihop pärlandet med skolan.

Godis och kakor ska jag hålla på med som julpyssel efter tentorna är klara. Trevligt med hemmagjorda julklappar tycker jag. De kostar inte så mycket, man får pyssla en hel del, och det brukar oftast vara väldigt uppskattat. Saker man kan äta är det ju dessutom lättare att ge till många personer. Man behöver inte kolla upp favoritfärg eller storlek eller liknande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar