måndag 28 september 2009

Mässor hela helgen

häääär rolig föreläsning hade jag idag:


Försökte teckna the Earl ur D-gray man ur minnet.

Bruksanvisning för föreläsningssömnpiller: Sömnpiller intages med irritation och ilska över grupparbete. Möjliga biverkningar: Stress, trötthet och agitation. Frustration förekommer i 100% av fallen. Bilkörning i samband med sömnpiller rekommenderas icke.

Stress fungerar för övrigt på mig precis som på Johan Glans. Istället för att bli peppad vill jag gömma mig hemma under en filt.

Mycket roligare var helgens aktiviteter: Symässa och bokmässa. Trött blir man av bägge två, ännu tröttare när man klämmer in bägge på samma helg. Men roligt var det. Åkte till Symässan med Ulrika och Veronica. Hittade billigt sockgarn, fina pärlor (turkost!), rea på vadmalstyg (också turkost!) och så köpte jag på mig ett litet lager för att göra pinch-pouches (vet fortfarande inte vad de heter på svenska... Men jag blev så glad när jag hittade dem på mässan, för överallt annars vet man knappt ens vad det är!). Fiiiiina saker. Bokmässan var också trevlig, som alltid (börjar känna mig som en veteran) dessutom är pojkvännen lika bokmässtokig som jag. En del fynd där också, några romaner, ett par kokböcker och en om svarvning.

Har förresten fått i uppdrag av Veronica att göra spinnrocksspolar till henne också. Sitter och klurar på var man får tag på fint lövträ utan att göra en raid i grannens trädgård?

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig dag på Syfestivalen!
    /Veronica

    SvaraRadera