fredag 14 augusti 2009

Upmarket

Idag var jag och mamma inne i den stora staden Göteborg på kulturkalas. Mysigt att gå runt mellan alla marknader. Upmarket i trädgårdsföreningen hade en massa fina konsthantverk, men även saftiga priser... Men min mamma var snäll och köpte en handgjord keramikmugg med trollsländetryck. Jättefin! Tack så mycket mamma! Har velat ha en sådan mugg i två år nu, eftersom jag har sett dem på Jul på Liseberg men tyvärr aldrig kunnat köpa dem. Men nu så har jag en som bor i mitt köksskåp, en rosa och fin :).

Jag såg en till sak på Upmarket som jag är sugen på att göra själv: en stickad blomma fastsydd på en smalt stickad pulsvärmare. Det blir som en väldigt fint armband. Jag ska se om jag kan pilla ihop en från lite restgarner.

I övrigt så är min sommarkofta i Muskat snart färdig! (Passande nu när sommaren snart är över XP. Men det kommer ju fler sommrar...). Bara lite på ena framstycket kvar, blockning, ärm- och halskanter och knappkant... Oj, det låter jättemycket men det är inte så mycket egentligen. Jag hoppas det går snabbt så jag kan använda den litegrann i år i alla fall :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar