lördag 1 augusti 2009

Ljud man inte vill höra när man svarvar

Idag gick 6 timmars arbete åt helvete.
Har svarvat lite då och då på en ny spole till Ulrikas spinnrock. Idag var jag i princip färdig, då jag kom åt en kvist och det sa "tjink!" och så var det en stor flisa som gick ur (såklart) den sidan som är viktigast. Inga mått stämde längre. Bara att kasta i vedlådan och börja om. Åh vad man älskar sånt... (Note to self: använd inte dåligt virke även om det är det enda du har). Så sorry Ulrika, nu kommer det att dröja ytterligare ett tag tills du kan spinna igen.

Nu har jag skaffat nytt virke i alla fall (furu, nästan kvistfritt, inget sådant där oidentifierbart hårt, kvistigt trä) så i morgon ska jag försöka igen.

Kolla in den här sidan som Charlotte tipsade mig om förresten: http://www.origami-club.com/en/
En jättebra origami-sida! Blev riktigt sugen på att börja vika papper igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar