fredag 20 februari 2009

Nya stickor

Idag har varit en ta-hand-om-uppskjutna-ärenden-dag. Så jag har bland annat hämtat ut min nya symaskin och köpt nya stickor! Helgen är räddad...

Jag var på 2Knit i Olskroken och köpte stickor. Det var första gången jag var där, men jag går helt klart dit igen. En jättegullig och hjälpsam expedit, och en söt och snäll liten hund som kom och hälsade på en när man gick in. Massa fint garn var där också. Hur som helst, jag skulle ha strumpstickor för att sticka ärmarna till min tröja. Så jag frågar efter det och blir förevisad en massa olika stickor över hela disken. "Men... du vet väl att vi inte stickar med strumpstickor längre?" säger expediten plötsligt. "Nehej? Har man slutat med det?". "Ja, idag så stickar man på rundstickor, så här" och så tar hon fram två olika lådor med en massa pågående stickningar i, och visar hur alla tydligen gör idag :). Så nu är jag också ägare till Interchangeable Circular Knitting Needles. Billigare än strumpstickor blev det, det verkar mer praktiskt och jag fick en massa hjälp och tips av hon i affären. Jättetrevligt ställe, så om ni är i Göteborg och vill ha bra service när ni köper garn så åk dit!

Symaskinen står nu också här hemma. Vi får se när jag har tid att sy på den... Jag hoppas att den är bra, jag tror jag kanske var lite väl snabb att köpa försäljarens alla argument. Hm, vi får se. Så här ser den ut i alla fall:


Lite gammal och sliten, men fungerar förhoppningsvis bra. Den har i alla fall just fått en grundlig service.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar