måndag 23 januari 2012

3 gånger handledsvärmare

Mottagaren av Alice-sjalen undrade om jag inte kunde göra ett par handledsvärmare åt henne också, eftersom hon alltid fryser om händerna (och att hon är en inbiten datorspelare gör inte saken bättre). Den lilla snutten garn som var kvar från Alicen räckte knappt till en endaste liten pulsvärmare, så jag gick igenom garnlådorna på jakt efter annat. Hittade lite Drops alpacka i nästan samma vinröda färg som sjalen, tomatrött Indecita alpacka och något blålila, tjockt, fint, ulligt garn utan lapp.
Fina, gosiga garner + beslutsångest + ingen annan tv-stickning = tre par pulsvärmare/halvvantar. Inga krångliga mönster (=tv-stickning): smockstickning, seed stitch och rutmöster.

Kom på att jag kanske ska försöka göra några fler pulsvärmare åt mig själv också... Jag är också frusen om händerna, och de tre paren pulsvärmare på bilden är två mer stickade sådana än vad jag har själv. I'm a sucker for kind requests.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar