torsdag 6 maj 2010

Shoppingrunda


Meganystanet har blivit lite mindre och festivalsjalen lite större - märks det? Mönstret känns inte übersvårt att läsa längre då min förkylning är lite bättre. Däremot är det inte världens roligaste mönster heller... Men snart är första diagrammet avklarat, så jag hoppas att det blir bättre sen.


En farlig sak med att vara sjuk är att man spenderar så mycket tid halvt utslagen då man inte kan göra något annat än att fundera över nya projekt som man skulle vilja göra. Vilket betyder att min lista över stick- och syprojekt nu är lååååång... Jag har försökt att restriktera mig till att bara fundera över vad jag kan göra med de garner och tyger som jag redan har (vilket är en hel del :P ), men det är såklart väldigt svårt... Det är alltid något som behöver läggas till någonstans. Så idag blev det shoppingrunda på förmiddagen innan jag blev helt utslagen igen. Lite Drops Delight till en sjal som jag har gått och tänkt på ett tag, och så en hel massa turkost bomullsgarn till en sommartröja. Jag vet precis hur jag vill ha den i huvudet, men om jag lyckas göra den helt från scratch i verkligheten är en annan femma. Men jag tror Mangyle ligger ganska nära. Utan bobbles och med andra ärmar. Fast jag tänker inte tillåta mig själv att börja på denna innan jag gjort klart den gröna koftan från förra sommaren :P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar