måndag 1 mars 2010

Vad jag hatar med att ha ont i ryggen, förutom just precis att det gör ont, är att jag går runt precis som Ozzy Osbourne. Ni vet, uppdragna axlar, armarna böjda i fyrtiofem graders vinkel vid armbågarna, händerna hängande som döda kroppsdelar... Att jag drar upp axlarna fattar jag, men kutryggighet och resten av det omedvetna zombiespelandet förstår jag inte varför jag gör...

En orsak till all ont i ryggen är förmodligen stressen jag känner inför den här veckan. Det blir alltid så, arbete bara byggs på och staplas upp till ett enormt berg innan tentaveckan. Ett berg som är i princip oöverstigligt om man inte biter ihop och använder sina superstudentkrafter (åh, vad jag önskar att jag hade sådana...). Det blir alltså till att skriva rapport och inte så mycket pyssel den närmaste tiden. Rapportskrivning är förresten precis som vanlig skrivning, fast som om man hade in pinne uppkörd i r-..... ja, ni vet. Styltat och extremt formellt. Vad som stör mig är att jag dessutom är bra på det. Vad säger det egentligen om min personlighet? Att jag går runt och beter mig uppstucket?

1 kommentar:

  1. Superstudentkrafter? Sådana vill jag också ha. Vad skönt det skulle vara, och vad mycket lättare livet skulle bli. =) Men håll ut och gör så gott du kan. I believe in you!

    SvaraRadera