lördag 18 juli 2009

Växtfärgat garn och fint papper

Så var man hemma igen en snabb vända. Fyra dagar för att packa om husvagnen och lite annat. Snart drar vi iväg igen, till Skåne den här gången.

Runt Strömstad var vi den här vändan. Där hittade jag rea på böcker och på scrapbooking-saker. Så det blev bland annat en origamibok och lite fint papper. Jag scrappar inte direkt, men fint papper är en sådan där bra-att-ha-sak, mest för om man vill göra en fin ask eller ett fint kort till en present någon gång.


Idag var jag och pojkvännen med ett par kompisar på medeltidsdagarna på Bohus fästning i Kungälv. Jag har varit där flera gånger förut, och det är alltid lika trevligt. De har till exempel en mycket fin marknad med en massa "medeltida" saker. Där köpte jag i år en smidd örtsax och så det här växtfärgade garnet:

Det är jättevackert, och jag stod och pratade med en av tjejerna som färgat det en lång stund om vad de använde för att färga de olika garnerna de sålde. Det här garnet frågade jag också om, men jag när jag gått två steg därifrån så hade jag naturligtvis redan glömt bort namnet :P. Det är så typiskt mig. Det var i alla fall en rot som gick att odla i Sverige, och garnet har en jättefin rödbrun färg. Och så är det tre-trådigt ullgarn, ca 200 meter. Lika bra jag skriver det här, annars så glömmer jag väl det med... Någon som har några bra idéer på vad man kan göra med det? Det enda jag kommer på är sockar... Men det kan ju bli bra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar